Baterie

06.04.2014 09:39

Do stroje XVS 1100 výrobce doporučuje baterii o parametrech 12V 12Ah prodávanou pod označením GT14B-4 nebo YT14BS  jedná se o baterii technologie VRLA tedy o elektrolyt zasáklý do skelných vláken nejde tedy o gelovou baterii jak je často špatně označována.

S v označení baterie znamená, že se jedná o baterii nalévanou tzn. že elektrolyt dostanete zvlášť v nádobách které nasadíte na baterii, napustíte a tím jí zprovozníte výhodou je že máte jistotu čerstvé baterie a v nenalitém stavu se v případě posílání zásilkovou službou nejedná o nebezpečnou zásilku tím pádem je možné jí poslat i pomocí pošty nebo PPL.

U nalévané baterie se nedoporučuje použití naležato ( některé US verze Dragstarů). Při výběru doporučuji dbát také na velikost startovacího proudu. Při měření proudu startéru u mého dragstara jsem naměřil 110A při studeném startu a 90A při ohřátém motoru. Mám v něm baterii výrobce GS, která má startovací proud 190A. Yuasa udává dokonce 210A.

Když jsem motocykl koupil, byla v něm klasická tekutá baterie, která měla startovací proud něco málo nad 100A. Za teplého motoru to šlo ale za studena s ním prostě neotočila.

Baterie se označuje jako bezúdržbová. Odpadá u ní dolévání destilované vody. Jedinou důležitou údržbou je při delší odstávce udržovat baterii nabitou případně jí rovnou ponechat na tzv udržovací nabíječce. K uskladnění mimo sezonu se hodí chladná místnost kde však Nesmí mrznout.