Pákový převod zadního tlumiče a kyvná vidlice
Pokud si pročtete návod k použití stroje narazíte na údržbu pákového převodu :
Interval údržby udává mazaní ložisek v přepákování od ujetí 20.000km každých 10.000km. U mého stroje jsem uložení
rozebíral na 25.000km a předpokládám, že jsem byl první jelikož v ložiskách nebylo téměř mazivo. Zároveň jsem mazal uložení zadní kyvné vidlice.
Osobně si myslím, že by postačilo namazání při každém přezouvání zadní pneu.
Můj postup byl tedy následující:
- postavit na stabilní podpěru
- odmontovat výfuky (přední výfuk za kolenem, zadní výfuk ve spoji u motoru)
- vlastním verzi classic takže pak jsem sundal zadní blatník
- demontoval zadní kolo (samostatné téma)
- pokud budete mazat i uložení kyvné vidlice je potřeba sundat z obou stran plastové kryty v kastlíkách (pod baterkou a pod AIS)
- očistíme nečistoty na prachovkách a maticích
- poté je potřeba vymontovat tlumič a odpojit přepákování od rámu
- dalším krokem je pomocí ořechu 22 vymontovat šroub držící kyvnou vidlici na rámu, přístup ke šroubu je z pravé strany a pokud by nešel ven je možné do závitu v jeho hlavě našroubovat menší šroub za který se vytáhne.
- vidlici vytáhneme z mašiny a sundáme z ní zbytek přepákování, které také rozebereme
- dál budete potřebovat hromadu nežmolkujících utěrek, hadrů nebo nečeho podobného na vyčištění staré vazeliny z ložisek
- začneme třeba u rámu, ještě jednou očistíme prachovky od písku a podobného bordelu, po té prachovky sundáme. V obou je uvnitř podložka, která většinou zůstane přilepená v prachovce.
- vytlačíme čep z ložisek očístíme jej od vazeliny a pak začíná extrémní prstoklad k vyčištění starého maziva z ložisek
- rozebereme zbytek přepákování, vytlačíme čepy z ložisek a opět vyčistíme staré mazivo
- ložiska namažeme novým mazivem (starší manuály uvádějí molybdenovou vazelinu, novější lithiovou vazelinu výběr nechám na vás) já použil molybden
- smontujeme přepákování, připojíme jej k vidlici a vrátíme vidlici zpět do mašiny
- připojíme přepákování k rámu a vrátíme zpět tlumič.
utahovací momenty jsou následující :
Šroub kyvné vidlice 90Nm
Šrouby na přepákování 48Nm
Vrchní šroub tlumiče 40Nm